24 juli 2008

Det går hit det går dit det går runt en liten bit

Jag tänker inte argumentera kring FRA:s Ingvar Åkessons senaste debattartikel i och med det hela går i cirklar. Låt oss börja om.

Åkesson välkommnar riksdagsledarmöter att besöka FRA där de är villiga och berätta med och svarar på frågor. Är även övriga medborgare välkommna? Troligen inte, även om vi har många frågor kring FRA. Riksdagsledarmöterna lär troligen inte kunna föra vidare vad de hört och sett och därmed hålls vi vanliga medborgare kvar i dunkel.

Jag skulle vilja veta varför FRA:s nya dator inte fungerar för signalspaning vilket fd FRA-direktör Anders Wik har hävdat. Jag skulle också vilja veta hur FRA kan vara så säker på att deras sökbegrepp är så exakta som de hävdar. Båda dessa argument är så absurda så det är svårt att lite på andra påståenden och bedyranden. Jag har nämnt en hel del andra frågor i diverse inlägg om FRA som jag vill ha svar på med.

Inga kommentarer: