20 maj 2007

SOF och takklättring

Idag hade vi piknick med mamma, pappa, min syster med familj och Marias mamma i trädgårdsföreningen och lyssnade på SOFs familjekonsert. Vi hade tagit med oss kycklingwrap till alla och mamma hade med sig två kakor. Corren kom fram och intervjuade då de tyckte vi verkade veta hur en picknick går till. Vi passade också på att fira pappas födelsedag något försenat. (Correns repotage.)

När vi kom hem träffade vi grannen, som håller på att bygger burspråk på sin övervåning. Han berättade att några av våra takpannor inte låg rätt. De såg ut att ha halkat ner. Jag klättrade upp på hans ställning och kikade. Det såg inte bra ut. Så jag klättrade upp på taketnocken och hasade mig bort till, från grannen sett, vårt bortre burspråk och tittade närmre. Det låg lite förskjutet hur som helst. Som tur var så såg det inte ut som det var någon fuktskada. Jag ordnade till de felande takpannorna så gott det gick, så nu skall det definitivt inte komma in något vatten.
När jag kom ner pratade vi med en annan granne, som sitter i styrelsen för föreningen. Han skall prata med ordförande och se om det bör göras något mer.

Takklättring är inte favorithobby.

Inga kommentarer: