Sänkt telefonkostnad
Genom ett kort telefonsamtal till Tele2 sänkte de min abonnemangskostnad med 20kr till 95kr/månad. De har sänkt sin abonnemangskostnad under förutsättning att man kontaktar dem. Det börjar likna banker där man måste byta konto stup i ett för att få den bästa räntan.
1 kommentar:
Hej,
Magnus Grundström heter jag och jag ansvarar för Fast Telefoni på Tele2. Jag såg din blogg om vårt nya abonnemang för 95kr/mån och jag tänkte försöka förklara hur vi resonerar. Det är oerhört olyckligt att du upplever det som att vi försöker dölja vårt nya erbjudande för befintliga kunder. Det är absolut inte vår avsikt.
Tele2 har som policy att inte automatiskt ändra erbjudanden som befintliga kunder har tackat ja till om vi inte med säkerhet kan fastställa att samtliga kunder tjänar på det nya erbjudandet.
Anledningen till att vi inte direkt uppgraderar samtliga kunder till vårt nya abonnemangspris är att Tele2 Telefoni 95kr endast går att kombinera med vissa prisplaner(prisplan =det rörliga priset man betalar per minut)och beroende på vilken äldre prisplan befintliga kunder ligger på är det inte fördelaktigt för vissa kunder att byta till det nya erbjudandet, Tele2 Telefoni.
Det finns även exempel på när vi gör prisjusteringar på befintliga prisplaner som kunden automatiskt kan ta del av. Nu senast i september 2006 när vi justerade priset på ett antal utlandsdestinationer på alla kunder som ringde med vår prisplan Tele2 Utland.
Men som sagt, det är oerhört viktigt för oss att veta att samtliga som får en sådan justering också kommer att tjäna på den.
Med vänlig hälsning
/Magnus
Skicka en kommentar