26 maj 2007

Pirates of the Caribbean

Igår var jag och Maria på bio och såg den senaste av Johny Depps piratfilmer, Pirates of the Caribbean - vid världens ände. Depp gör som vanligt sin underbara tolkning av Kapten Jack Sparrow. Filmen är en tydlig uppföljare på de två tidigare. Filmen är, precis som de två tidigare, mycket välgjord. Mycket humor och många piratkamper. Det är en fördel att ha de tidigare filmerna i minnet, anars tror jag att man kan bli rätt förvirrad. Skulle de nöjt sig med att ha gjort filmen knappa två timmar lång skulle det varit en film med riktigt härligt tempo.

Tyvärr så gör filmkopior och biograferna inte filmatiseringen rätta. Det förekom både skräp och repor på filmen trots att det bara var två dagar efter premiären. Jag undrar hur biograferna har tänkt att konkurera med HD-DVD och Blueray när det blir vanligt i folks hemmabioanläggningar.

Idag har jag lagat korvstroganof i stora lass. Många matlådor blir det.

Under eftermiddagen har mina föräldrar varit förbi och fikat. Jag har också planterat ut de sista bönstjälkarna i trädgården samt planterat om tomat och oregano plantorna.

Inga kommentarer: