27 mars 2008

Paket*2

Påväg hem från jobbet hämtade två paket på totalt 12kg. Det ena var delar så att jag kan bygga en ny dator då min gamla gick sönder. Jag har skrivit lite om detta tidigare på min engelska blogg. Men det var inte datorn som var det tunga utan det var det andra paketet innehållandes 2 alternativ 4 böcker beroende på hur man räkna. Dels en bastant uppsättning av Donald Knuths klassiska referensverk "The Art of Computer Programming" på tre volymer.

Den sista boken var den nyss, på svenska, utkomna boken "Hemma hos Jamie" av min matinspiratör Jamie Oliver. Även denna bok är bastant på hela 400 sidor. Den har en härlig blandning med tips om vad och hur man kan odla saker i trädgården och givetvis hur man tillagar det i form av inspirrerande recept. Vad är det för mening med att odla saker som inte går äta? Boken är sammankopplad med TV-serien som går på Kanal 5 med samma namn.


Nu har jag inte tid med detta längre jag måste fortsätta undersöka mina prylar.

Inga kommentarer: