28 december 2006

Socialbidrag

Jag läste just en artikel i Corren om en familj som har gjort 40 överklagande till länsrätten av socialbidrag de inte fått. Artikeln tycker jag visar att de inte tar något ekonomiskt ansvar själva. De skaffar sig bil som drar mer, utgifter så som parabol som man lätt kan avvara. Jag blir upprörd. De borde förlora rätten till socialbidrag tills de kan visa att de kan ta ansvar för sina pengar. Corren presenterar också en lista på vad familjen vill att socialen skall betala.

Jag som hyfsat välbetald måste tänka på att inte köpa bil som drar för mycket och vilka månadsutgifter jag kan dra på mig. Det är ingen som skulle ge mig bidrag om jag vill ha parabol.

Det är sådant här missbruk av våra försäkrings och bidragssystem som gör att man blir förbannad.

Inga kommentarer: