13 december 2006

Bogsering

Nu har jag äntligen fått iväg bilen till verkstaden. Jag slutade tidigare från jobbet idag. Strax efter att jag kommit hem så kom mina föräldrar. De bogserade bilen till verkstaden. Det var första gången jag har bogserat så det var nervöst, men det gick bra. Verkstaden konstaterade att de skulle ta en titt och sedan ringa om vad det kommer gå på. Så nu väntar jag på at de skall ringa mig.

Efter att vi lämnat bilen på verkstaden åkte vi och handlade. Sedan jobbade jag in resten av arbetsdagen hemifrån. Fick äntligen tid att titta noggrannare på event handlers i övervakningsprogrammet Nagios. Event handlers används för att utföra uppgift när status på ett larm ändras. Har också förberett skrivandet av ett par event handlers för att undvika onödiga larm till driftkontrollen.

Inga kommentarer: