Namnbyte ger inte bättre service
För ett tag sedan köpte butikskedjan Expert sin konkurrent Power. Här i Linköping har också butiken flyttat samtidigt som den bytte namn.
Idag var vi ute och skulle köpa lite hemelektronik som vi visste att de reade ut billigt. Den står framme i en monter med pris och allt, men ingen stans kan man plocka den själv. Efter lång väntan så får vi tag på personal som svarar att om den finns kvar finns den i kassan och sedan försvinner. Vi går till kassan och ställer oss i kö. När vi kommer fram så säger hon i kassan att vi får prata med en säljare för hon har ingen och de har tio på lager.
Jag ber henne vänligt att hon då får ropa på någon som kan reda ut om de kan/vill sälja oss prylen eller inte. Efter ett långt letande via telefon får hon tag på en som kommer. Han konstaterar att det är fel i lagersaldo och att de inte har någon.Jag undrar om de inte borde sätta en liten skyllt som informera och se till att kassapersonalen får korrekt info från lagersystemet. Får svaret "Det kanske man borde."
För några år sedan när vi skulle köpa TV och var på dåvarande Power och tittade fick vi lika "bra" service. Så uppenbarligen hjälper inte en flytt och ett namnbyte. Expert är vad de heter på dålig service.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar