4 april 2008

Arlanda igen

Denna vecka har det varit full rulle med långa dagar. Jag har bland annat varit på Arlanda två dagar och hållit utbildning i Linux/Unix och hur SMHI:s datormiljö fungerar. Detta varv blev det också en tur upp i flygledartornet. Det är högt och man ser långt; från Uppsala domkyrka till Globen. I tornet arbetar en massa folk med inflygningar och starter, planering av var planen skall parkera etc. Det sitter också en metreolog där dygnet runt för at kunna ge information om vädret.

Trotts att jag varit uppe och arbetat på Arlanda tre gånger på kort tid så känns det fortfarande absurt att vara där men inte flyga eller hämta någon vid flyget.

I övrigt har det varit databasoptimering och finslipning av nytt varningssystem på jobbet.

Hemma har jag inte hunnit med mycket.

I gårkväll satt jag och läste Tekniska verkens kundtidning. Jag har tidigare hört att det går konvertera vissa bilmodeller till biogas men har aldrig tidigare sett något pris. Men i kundtidningen stod det att det kostar cirka 50 000kr, vilket är mer än jag trodde det skulle kosta. Det är ju dock inte aktuellt just nu då vår bil inte går konvertera samt är alldeles för gamal och rostig för att lägga några sådana pengar på.

Inga kommentarer: