6 juli 2007

Tele2 ger inte upp

Nu ringde "Tele2" upp mig och ville lura på mig något slags mobilabonemang. Jag frågade vad haken till deras erbjudande var. Ulrika som hon som ringde hette sa att det inte fanns nån. Jag konstaterade att det tror jag inte på med tanke på vad jag råkade ut för när jag skulle sänka min telefonikostnad sist med hjälp av dem. Dock en kredit för att hon:

  • presenterade sig med namn och vilket bolag hon ringer för
  • sa varför hon ringde, dvs informerade om att jag redan var kund
  • inte var påstridig.
När jag sökte efter vilket telemarketingbolag det var denna gång så hittade jag denna sida med vilka nummer olika bolag presenterar då de ringer. Nu skulle jag vilja kunna spärra så att när något av de nummerena ringer så möts de bara av någon lång harang bladder. Lösningen heter nog IP-telefoni och Asterix.

Inga kommentarer: