23 juli 2007

Byxor med avtagbara ben

Jag och Maria gav oss ner på stan i regnet för att försöka hitta ett par byxor med avtagbara ben till mig. Det var inte lätt! Vi började med lunch på Gula Huset innan vi gav oss ut på byxjakt. De byxor som vi hittade var svindyra och av ett väldigt sladdritt material. Jag är inte en person som är villig att betala 1000kr för ett par byxor. Då jag gärna använder mina byxor med avtagbara ben till vardags så vill jag inte heller ha ett sladdritt tyg. På HM sprang vi dock på några skjortor som jag köpte.

Vi gav upp efter allt för många butiker och åkte till syrran och fikade. På vägen hem gjorde vi en avstickare till IKANO-huset. Där hade Intersport dammodeller av vettiga byxor, men inte för herrar. Slutligen hamnade vi på Sandströms. Där fanns det en modell, inte jätte snygg men med avtagbara ben. Storlekarna var väldigt konstiga men jag köpte alla två de hade i min storlek. Till min lycka var det halva priset. Så jag fick två par byxor för 299kr.

Inga kommentarer: