7 juni 2006

IKEA - byråkratisk koloss

En och en halv timme senare ringer IKEA igen. Kan inte göra något. Jag tolkar det snarare som hon inte vill. Hon kunde inte redogöra vilka alternativ hon hade försökt med. Jag sa att jag godtar inte att hon tar slutgiltiga beslutet. Någon med högre mandata skall isåfall ge mig beskedet. "Men, men cheferna jobbar ju inte nu.. "
De har mobil, det är bara att ringa tills man hittar någon.

10 minuter senare. Någon slags ansvarig ringer och fortsätter prata goja och börjar nu skylla på distributören DHL. För att kunna ge någon ersättning måste de ha löneintyg mm, dvs de förväntar sig att man lägger ner ännu mer arbete för att DE själva har klantat sig. Kontrollerade åter igen om de hade korrekt adress, svar NEJ! Så jag fick för tredje gången be dem ändra och tabort en adress jag aldrig uppgivit.
Nåväl, nu påstår de att vi kan få köket i morgon kväll. Återstår att se efter alla olika besked vi fått.

Vill du jobba i en byråkratisk icke servicevillig organisation där du inte behöver ta något ansvar, inte skall vara kreativ, kan ge olika svar hela tiden och inte behöver försöka rätta till saker du gjort fel, sök jobb på IKEA.

Inga kommentarer: