5 juni 2009

På gränsen till bedrägeri av Tele2?

Jag har haft problem med Tele2 och fick en ringpott jag har betat av. Den tog slut i vintras samtidigt som vi började fundera på flytt. Det gjorde att jag valde att göra bytet av operatör när jag flyttade.

Idag kom det en räkning från Tele2. Det fanns tre rader för det fasta abonemanget. En för avgiften i maj, en rad som drog av den del av maj som jag inte hade deras abonnemang. Så långt helt OK. Sedan kom det en rad för abonnemangsavgift för Juni.

Ringde kundtjänst och efter ett antal minuters läsande insåg de felet. Motiveringen till felet var "systemfel". Jag tycker den motiveringen är usel.

De har lagt in hänvisning till annat nummer för oss, de har kompenserat för den del av Maj som vi inte skulle ha. Dvs de har registrerat att vi har flyttat och avslutat abonnemanget. Trotts detta kommer det en rad för Juni. Det är definitivt på gränsen till försök till bedrägeri.

Inga kommentarer: