2 november 2008

Karta över Afrikaresan

Under stora delar av resan i Sydafrika och Botswana hade jag min GPS-logger påslagen. Det är en liten dosa som regelbundet sparar ner var jag är någonstans. Jag har laddat över resultatet till min dator och kört ett program som markerat i alla foton var de är tagna. Tyvärr så glömde jag att ha den med när vi var i Mokolodi Game Reserve strax utanför Gaborone, Botswana. Jag lät också bli att ha med den när vi bara var ute och handlade. Ibland när vi har den tappat kontakten med GPS-satelliterna och då har kan det bli lite konstigt, det syns mest på höjddatat. Men här kommer en karta som visar hur vi åkte och en bild som visar höjdskillnaden över tiden.



Blogger och javascript är inte överens med mig ikväll så det blir en statisk karta.

Inga kommentarer: