9 september 2007

Tele2s fantastiska kundtjänst

Jag skickade en felanmälan per mail för våran fasta telefon efter läst på Tele2s sida om felanmälan.

Mitt mail var:
Hej!

Min fasta telefon (XXX-XXXXXX) är död sedan igår kvällens
åskväder.

Mvh
/Magnus Runesson

Följt av fullständig kontaktinformation.

Efter ca 20 minute får jag ett svar (som fastnar i Googles spam-filter):
Hej Magnus,
För att göra en felanmälan så vill vi gärna att du kontaktar oss på
kundservice för hjälp.
Detta för att säkerställa att vi får med så mycket information som möjligt.
Dock kan du redan nu förbereda dig på några rutin åtgärder innan du ringer oss.

Kontrollera följande:
1. Dra ur alla dina telefonjack, modem, ADSL, nummerpresentatör och fax.
2. Låt jacken stå tomma i 30min
3. Prova nu och sätt i en telefon(OBS!Ej sladdlös) i ditt huvudjack.
4. Prova ring ut och även ringa till ditt nummer.

Kvarstår felet efter detta vill vi gärna att du ringer till oss så ska vi hjälpa dig vidare i felsökningen.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post eller på telefonnummer 0200-25 25 25.
Du kan alltid läsa om våra tjänster och produkter på www.tele2.se

Med vänlig hälsning

Tele2 Sverige AB
Kundservice
Namn på handläggare

Vad är syftet med att kunna göra en felanmälan per mail om man ändå kräver att man ringer. Att man skulle kolla diverse saker stod ju redan på infosidan om felanmälan hos Tele2.

Enda orsaken att jag har kvar Tele2 är att jag har en ringpott sedan deras tidigare klanterier.

Tele2 har återigen tagit hem månadens pris som sämsta kundtjänst.

Inga kommentarer: