12 november 2006

Video i datorn

Jag har ägnat största delen av helgen att konfigurera och felsöka MythTV. MythTV en settopbox i Linux med massor av skoj funktionalitet; pause i liveTV, inspelning, programinformation, spel, fotovisning, musik mm. Allt sparas på en central server, så man når alla inspelningar mm från alla TV-apparater och datorer.
Tyvärr har jag problem med bildkvaliten med mitt TV-kort Hauppauge PVR-500MCE. Det blir för busigt för att vara trevligt att titta på. Jag har googlat och testat allt möjligt men inte lyckas. Jag trodde jag hade en patch, men det visade sig att det var beroende av vilken serie av TV-kortet man hade trotts samma modelbeteckning.

Jag har också installerat ett digitalTV-kort som jag lånat av Hans. Jag pratar bra med kortet men behöver en antenn för att kunna använda det. Skall försöka köpa en antenn i veckan.

Inga kommentarer: