9 oktober 2006

Kattvakt och mer arbetsyta

I fredags var jag hos M B Verkstaden och bokade tid för byte av brusten fjäder. Passar också på att byta ut fjädringen bak och fördelardosan.

På kvällen anlände Zamba och Mirre. Zamba är katten vi skall ta hand om i en månad. Sist jag vaktade henne var vi aldrig i samma rum. Om vi var på samma våning så var vi i diametralt motsatta rum.

På Lördagen firade vi min födelsedag med besök av min system med familj, Marias morfar med sambo och givetvis Mirre och Zamba. Jag fick bland annat ett spekl som heter Hey that's my fish. Man har ett antal pingviner som skall skutta runt på isflak och fånga fisk. Spelaren med flest fiskar vinner. Enkel princip men man kan göra mycket taktik i det med. Klart ett skoj spel.

I går skjutsade vi svärmor till tåget. Sedan kopplade jag in min "nya" 21":are. Det blir mycket mer yta. Passade också på räta till DPI-värdet i GNOME genom att gå in i System->Preferences->Fonts och sedan Advanced och satte DPI-antalet till samma värde som xdpyinfo sa. Fånigt att den inte läser av det själv automagiskt. Mycket trevligare miljö och arbetsyta.

Inga kommentarer: