16 juli 2009

Aldrig mer lurendrejarna Tele2

Jag har tidigare skrivit om hur Tele2 senast försökte lura mig. Min sista räkning skulle betalas per autogiro precis som alla andra. Det stod tydligt på fakturan jag fick. Därmed stoppade jag undan den.

Helt plötsligt dyker det upp att autogirot är avsultat med Tele2. Nå väl de vet väl vad de gör. *fniss*

Nä det vet de inte!!! För idag fick jag en påminelse för att Tele2 inte dragit via autogirot som Tele2 sagt at de skulle göra. Ringer och frågar vad de pysslar med. Hur hade de förväntat sig att jag skulle kunna betala den en faktura utan OCR-nummer? Varför avslutade de autogirot innan sista betalningen var dragen?

Jag fick lägga ner massor tid för att de försökte få mig att betala ett extra månadsabbonemang, de fortsatte glatt att göra fel och lyckas avsluta mitt autogiro utan att tala om hur jag skulle slutbetala. Tele2 klarade inte ens av att skicka en bekräftelse på att de rättat felet med den extra månaden. De förväntar sig att jag skall ringa dem och säga åt dem att rätta till sina fel för att jag skall undvika att få extra avgifter men de vill inte betala för att de gör fel. Hon påpekade att det inte gick etc.

Efter många om och men slapp jag helt plötsligt hela fakturan på 119 kronor. Undra vad som gjorde att det helt plötsligt gick?

Jag verifierad att allt var avslutat ordentligt. Jag verifierade också att de ine kommer ringa mig för att sälja Tele2-produkter men det kunde de inte garantera. Jag informerade att de är skyldiga att kunna ha en markering i sina register att de inte skall ringa mig. Hon hänvisade mig till Nix. Jag informerade henne om att jag är Nixad men de har möjlighet at ringa mig upp till ett år efter jag varit kund där om jag inte explisit avböjt. Detta viste hon uppenbarligen och helt plötsligt kunde hon fixa så att det är markerat att de inte skall ringa mig. Varför inte göra det direkt?

Tele2 skickar således inte bara ut felaktiga fakturor; kundtjänst sitter och förnekar sina skyldigheter tills man kan citera lagen för dem. Ett sådant företag vill jag inte ha med och göra.

Har du Tele2? Kontrollera då dina fakturor väldigt noggrant. Var uppmärksam så at de inte helt plötsligt avslutar autogirot.

Aldrig mer Tele2!

Inga kommentarer: