2 november 2007

Dags att få litte jobb gjort med svart arbetskraft

Vi har åter igen fått bekräftat att använda svart arbetskraft för barnpassning, reparationer, städning etc är helt OK. Vad skall vi med skatteavdraget för hushpållsnära tjänster till då det är OK att anlita svart arbetskraft?

Är det inte dags att vi börjar betala regering och riksdag svart med? Då slipper vi ju problemet med att betala pensioner till dem. Nästa gång jag går och handla på ICA skall jag be att få det svart. Det är ju uppenbarligen så man gör! Jag behöver också någon som målar om mina fönsterkarmar på huset. Ta hand om löven samtidigt, medan ni ändå är här.

Vart är vi på väg egentligen?

Reinfeldt säger att han har ett modernt ledarskap. Ett modernt ledarskap innebär att man anställer personner som funkar bra i fika rummet, inte att man anställer kompetent personal som kan göra sitt jobb och även göra rätt för sig mot resten av samhället. Således återspeglar Reinfeldt resten av samhället.

Nä nu skall jag gå och fika. Hoppas chefen är där så jag kan få en befordran om jag drar några nya fredagsfräckisar.

Inga kommentarer: