26 maj 2006

Första skåpet bort och en korkad idé



Efter två dagars kortsemester i Rosenfors, Småland, så har jag börjat attackera köket igen. Det stora högskåpet är borta efter lite reverse-engineering, spikar och skruvar åt alla håll. Jag ville också undvika att skada kyl och frys, dessa var också för tunga för att flytta själv. Utöver högskåpet har jag tömt några köksskåp med saker som inte behövs dagligen och tagit bort hyllor och dörrar i dessa. Tog sedan bort två, nästan tre golvlister. Ännu har jag inte hittat en bra metod att bända bort listen under elementet utan att behöva lyfta bort det och det vill jag inte. Får helt enkelt klura ett tag till. Har även tagit bort en del golvplattor. Prövade att använda ångtvätten för att lösa upp klistret, men det enda som löstes upp var korken. Det var uppenbarligen en korkad idé.

Inga kommentarer: